Konkurencja w branży pogrzebowej
Każdy zakład pogrzebowy w Krakowie prosperujący w tej jakże specyficznego rodzaju branży musi walczyć o to, aby utrzymać się na dzisiejszym rynku funeralnym. Wydawać by się mogło niektórym, iż współcześnie działająca branża usług pogrzebowych jest na tyle specyficzną dziedziną gospodarki, że nie mają tam zastosowania podstawowe prawa rynku takie jak konkurencja i rywalizacja. Nic bardziej mylnego, gdyż tego rodzaju myślenie jest na pewno szkodliwe dla każdej branży rynkowej.
W branży pogrzebowej, podobnie jak w każdej innej, należy cały czas być czujnym i walczyć o klienta, aby nie wypaść z obiegu. Należy w tym celu oferować możliwie najlepszej jakości usługi o czym wie doskonale każdy doświadczony przedsiębiorca prowadzący swój zakład pogrzebowy w Krakowie. Każdy kto pragnie dobrze prosperować musi zainwestować w reklamę oraz rozszerzenie zakresu swojej działalności i jakości świadczonych przez siebie usług. Wpisując w wyszukiwarkę internetową frazę „zakład pogrzebowy Kraków” naszym oczom ukarzą się dziesiątki różnych witryn internetowych należących do poszczególnych przedsiębiorstw. Reklamują one w ten sposób swoją ofertę a także zachęcają potencjalnych klientów do skorzystania ze swoich usług.
Kolejną formą marketingu szeroko stosowaną w tej branży jest reklama w gazecie lub radiu. Zakłady pogrzebowe wykupują tam ogłoszenie licząc na dotarcie do jak największej liczby potencjalnych odbiorców zmuszonych do korzystania z tego rodzaju usługi. Niektóre z nich inwestują w lokale w centrach miast umieszczając na witrynach duże, rzucające się w oczy szyldy swojego przedsiębiorstwa w ten sposób trafiając do świadomości mieszkańców. Coraz częściej niektóre z firm pogrzebowych stosują także nowoczesną metodę tak zwanego marketingu szeptanego. Najlepsza jednak reklama w dobie internetu i możliwości wystawiania opinii nic nie pomoże w przypadku nieprofesjonalnego podejścia do wykonywanych zadań, wobec czego należy dbać także, o jakość usług. Przyjazne nastawienie, szeroki zakres i wysoka jakość usług stanowi pełną gwarancję odniesienia sukcesu.