Loga zakładów pogrzebowych z Warszawy
Kolejny artykuł dotyczący branży pogrzebowej w stolicy nawiązywać będzie do zagadnienia tak powszechnego w naszych czasach – identyfikacji branżowej firm oraz ich logo. Logo z samego założenia ma być wyróżnikiem firm na rynku – nie inaczej jest też w branży pogrzebowej w Warszawie.
Napotykane znaki firmowe nawiązują często do historii firmy, nazwiska założycieli, lat powstania, lub dzielnicy w jakiej firma świadczy swoje usługi pogrzebowe. To najczęściej logo firmy pokazuje nam czy firma ta działa ”aby tylko coś robić”, czy buduje w sposób profesjonalny swoja markę wiedząc, że tylko inwestycja w rozpoznawalność, a co za tym idzie świadomy wybór Warszawiaków gwarantuje sukces wśród licznych zakładów pogrzebowych.
Zakładów pogrzebowych w Warszawie jest ponad 300 i ciągle powstają nowe. Same nazwy często są odbiciem najpopularniejszych nazw znajdujących się na terenie Polski ale są też wyjątki.
Wyróżniające się zakłady
Firmy które podkreślają swoją indywidualność i dumę z nazwiska założyciela lub prowadzącej interes rodziny to bez wątpienia Przedsiębiorstwo Pogrzebowe Koperski ze swoim charakterystycznym logo, firma Gójscy z Pragi, czy Szadkowski z Podwarszawskiego Pruszkowa. Firmy które postawiły na rozwój za pomocą charakterystycznych nazw, lub były prekursorami tych nazw to min. Tren, Calvaria, Exitus, Wszechnica, Kalla, Nekropolis, Elizjum, Credo czy Ameno.
Zakłady i Domy Pogrzebowe, których nazwa ma się kojarzyć z dzielnicą w której znajduje się biuro to min. dom Pogrzebowy Praga, Służew czy Babice.
Wszystkie wymienione loga firm wraz z krótkim opisem ich usług można w sposób dogodny przejrzeć na największym w Polsce portalu skupiającym Warszawskie zakłady pogrzebowe tutaj.
Symbolika znaku firmowego
Równie ważnym aspektem znaku firmowego w branży pogrzebowej jest symbolika elementu znajdującego się na logo. Oczywistymi symbolami są krzyże, świeczki, znicze, czy powtarzające się zróżnicowane pod względem ułożenia wieńce i kwiaty. Element który podkreślić ma często nazwę firmy i być symbolem związanym z wykonywaną usługą nie powinien być banalny i wybrany bez głębszego zastanowienia. Nie mamy zamiaru oceniać kolorystyki czy wybranego rozwiązania/symbolu bo w dawnych czasach była inna moda i polityka a często firmy przywiązane do swojego znaku nie chcą z niego zrezygnować . Ta decyzja wydaje się być zrozumiała i zasługuje na szacunek.
Skupmy się na tych którzy swoim działaniem dają przykład innym. Wyróżnić należy Zakład Pogrzebowy Nekropolis z Warszawy, ze swoim unikalnym logo, którego stronę polecamy tutaj. Logo przedstawia nazwę Dom Pogrzebowy Nekropolis w sąsiedztwie rozwianego silnym wiatrem drzewa. Drzewo to jest wyraźnie pochylone i gubi liście ale się nie przewraca. Największa zaletą tego symbolu jest jego uniwersalność, gdyż każdy może inaczej interpretować jego znaczenie oraz prostota. Z pewnością wielu Warszawskich klientów powie lub powiedziało rekomendując usługi firmy „ skorzystaj z usług tego zakładu z drzewem”. Kolejnym niezaprzeczalnym atutem tego symbolu jest jego prostota, momentalnie zapada w pamięć, każdy z nas codziennie mija setki drzew. Osobiście uważam że logo Zakładu Pogrzebowego Nekropolis przedstawia drzewo które symbolizuje upływający czas. Targane przez wiatry drzewo to nasze bolące po stracie bliskiej osoby serce a jego solidna konstrukcja to niezachwiana pamięć o ukochanym zmarłym która będzie nam towarzyszyć do końca naszych dni.
W mieście takim jak Warszawa raczej trudno się wyróżnić bez odpowiedniej identyfikacji wizualnej – proste logo z symbolicznym przekazem świetnie nadaje się dla zakładu pogrzebowego.
Ciekawe zainteresowania, fajnie się to czyta